Meg

Meg
Dette er meg, Ecco

fredag 2. august 2013

Kontakt

Skrevet av Kjetil:
Torsdag 2/8-13
I dag har vi trent på Kontakt trening og innkalling.
I dag startet vi med kontakt trening. Jeg hadde Ecco i langline som i dag bare lå langs bakken. Jeg hadde tatt med litt leverpostei som skulle fungere som belønnings godbit, men Ecco fikk snusen på dette så han fotfulgte meg hele tiden. Men jeg begynte med en avledningsmanøver og gjemte leverposteien et stykke unna, da blei leverposteien glemt for noen sekunder og han fikk fokus på meg. Jeg gjorde som sist vi trente og stod stille, ventet til han kom mot meg, da fikk han mange fine ord og til slutt en godbit. Leverposteien ble etterhvert tatt frem og brukt som godbit. I dag måtte Ecco jobbe litt mere, men vi fant kontakten og det funket veldig bra etterhvert.
Innkallingen i dag funket veldig fint. Ecco satt, og jeg gikk et godt stykke unna. Jeg sto helt stille med armene hengende rett ned. jeg kallte på ham og han løp mot meg, ved ca tre meter før meg kastet jeg en tennisball bak meg fra min venstre side. Jeg sa ver så god mens Ecco var i fullt sprang. Han løp forbi meg, hentet ballen og kom til bake til meg. Han fikk godbit og masse skryt.
Jennie har vært assistent i dag og hjulpet til. Vi har også hatt en øvelse hvor Jennie holdt Ecco, mens jeg løp og gjemte meg. Jeg ga et signal, og Jennie slapp, og Ecco søkte etter meg. Kjempegøy, og veldig bra. Ecco fant meg, og på ny med fine ord og godbit.
Vi ser på Ecco at han er blitt mer sprudlende. Han logrer med halen og virker interessert. .
Foruten denne kontakt treningen innkallingen har Ecco vært med meg på joggetur / treningstur i dag tidlig, samt en tur med ungene og meg litt senere på dagen og badet i Hurdalsjøen. Etter dette gikk vi en tur i skogen. Em/kvelden i dag har Ecco brukt til og ligge rett ut og slappe av 😃





//K.L

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar